Kategoriuppdatering.

Hej allihopa!

Det här gör jag mest för att min kategori här till höger ska komma fram.
Jag kan också meddela att jag har läst på om den judiska kyrkogården på Okopowa Street. Tro det eller ej men dess historia var superintressant; självklart också väldigt hemsk och gripande. För att fatta mig kort låg begravningsplatsen mitt i Warszawas ghetto, den är 33 hektar stor och har över 200 000 gravstenar. Under Förintelsen använde nazisterna den till massavrättningar och massgravar. Efter ghettoupproret sprängdes det på kyrkogården, kroppar drogs upp ur sina gravar och gravstenar vandaliserades.  

En liten försmak på vad ni senare kommer att få höra/se! Sedan vi sågs sist har jag även hunnit med att äta lasagne och sova en stund. Så ni vet. Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0